Friday, September 04, 2009

Ramadhan Oh Ramadhan

Without me realizing it,its already 14th day of fasting in Ramadhan's month.How fast time flies isnt it?Well,too bad for me because i havent got the chance to perform my Tarawikh yet.Oh its not that i dont want to but i'm so tired after got back from work (excuse!!).But of course i want to!Ganjarannya adalah tidak terhingga!



How i wish this year fasting will be different from previous years...But,of course its not.Aku terlalu sibuk mengejar hal dunia sampai lupe utk meraikan bulan yg penuh keberkatan ini dengan membanyakkan amal ibadat dan mengerjakan solat Tarawikh yg hanya datang setahun sekali itu...Oh my god forgive my sins...Pls show me your hidayah..Aku hanyalah hamba mu yg lemah lagi daif..Ya Allah..



Rasanya dalam umur yang dah menjangkau lebih dari suku abad ini (im 26 this year by the way) aku merasakan masa berjalan semakin cepat..kadang-kadang x tersedar bagaimana pantasnye ia berlalu.Jadi aku harus lebih menghargai masa,dah x sempat lagi nk menangguh-nangguhkan kerje,membuat kerja x berfaedah.Inilah azam ku agar aku x leka lg.InsyaAllah..Semoga tuhan mengizinkan..



Baru siang tadi aku menerima panggilan dari sahabat lama ku yg kini sudah sudahpun berbadan dua,Puan Norhaslina atau ku panggil Ina saje.Dah lame x mendengarkan ceritanye tup-tup tibe-tibe die call bertanyakan khabar.Kandungannya sudah mencecah 5 bulan.Aduhh bunting pelamin yaaa..Rasenye baru saja aku menghadiri majlis perkahwinannya di Seremban bersama Mr NAZ awal tahun ini.Namun rezekinya murah..cepat je dapat anak.Alhamdulillah


Dan hari ini juga aku mengutuskan 1 sms ucapan Selamat Hari Lahir kpd salah seorang rakanku jua dari sekolah menengah Puan Norfazlinda atau Linda.Hari ini hari lahirnya..Masihku ingat tarikhnya rupanya walau tanpa mencatitkannya di mana-mana.Hehehe mmg aku begitu,sgt tajam ingatanku kalo bab-bab melibatkan nombor ni.Selamat Hari Lahir Linda..semoga kau panjang umur & murah rezeki di samping keluarga tersayang.


Rakan-rakan sekosmet pula mengajak berbuka puasa bersama-sama Ahad ini di Chop & Steak ,Serdang..Aduh rasenye selama belajar di UPM tak pernah terlepas dari berbuka beramai-ramai disitu.dan macam-macam kejadian kurang enak mesti terjadi.Contohnya order lambat sampaila,salah hanta makananla,waiter xnak layanla..hahha lucu pula mengingatkannya..
Hmmmm x dpt pula ku menjanjikan apa-apa,insyaAllah jika tiada aral melintang..akan ku hadirkan diri.


Ehh tanpa sedar panjang pula aku berceloteh kali ini dgn bahasa dan corak penulisan yg agak berbeza..saje saje tukar angin..Nanti pembaca bosan pula kan?? (walaupun x seramai mane).



Mungkin harini niat nak berubah itu ada..cume perlu lebih usaha.Semoga diberkati..Amin.



Sekian saja coretanku kali ini..
Assalamualaikum..




XOXO

0 comments: